Czy event to inwestycja?

Czy event to inwestycja?

Każdy pracodawca przynajmniej raz w roku spotyka się ze swoimi pracownikami – podczas konferencji, gali czy imprezy integracyjnej. Organizacja takiego wydarzenia powinna złączyć w sobie elementy docenienia zespołu oraz wartości i misję firmy. Mile widziane jest także przełamanie rutyny. Tymczasem ilu z pracodawców wykorzystuje event do realnego wzmocnienia relacji z pracownikami i budowania marki pracodawcy?

Budowanie szczęśliwego miejsca pracy oraz zaangażowania pracowników to największe wyzwania dla pracodawców na najbliższe lata. Event stanowi szyte na miarę dopełnienie tych działań. Nie wymaga wygórowanych nakładów finansowych, a rezultaty eventów przekładają się na spadek firmowych kosztów. O tym, że event to inwestycja, a nie koszty, pisaliśmy TUTAJ. Niemniej jednak:

 

Event to inwestycja w kapitał ludzki

Humanizacja stosunków pracy i kultura pozytywnego zarządzania organizacją wzięły górę nad warunkami materialnymi czy pakietami socjalnymi w miejscu pracy. Z tego powodu współczesny pracodawca powinien inwestować przede wszystkim w pracowników i ich emocje. Rynek pracy zmienia się z rynku pracodawcy na rynek pracownika. Dla Millenialsów czy pokolenia Z liczy się szczęśliwe miejsce pracy. Z przeprowadzonych z końcem 2016 roku badań wynika, że nie istnieje brak zaangażowania pracowników, a jedynie środowisko, które nie wyzwala w nich zaangażowania. W obliczu takich wyzwań inwestycja w kapitał ludzki jest najlepszą z możliwych. Organizacja przemyślanych i angażujących eventów wewnątrzfirmowych buduje uznanie pracowników, którzy stają się najlepszymi ambasadorami marki. Przyciągają także do niej znajomych. Z kolei kreowanie wydarzeń na zewnątrz organizacji, takich jak klasyczne targi pracy, to sposób na dotarcie do młodych talentów i profesjonalistów. Eventowy onboarding zatrzymuje ich w nowej firmie, co wpływa na rotację pracowników i koszty kolejnych rekrutacji.

 

Event to narzędzie employer brandingu

Działania budujące markę pracodawcy możemy doskonale wesprzeć eventami. Kierując je do wewnątrz firmy, możemy stworzyć scenariuszową grę z wykorzystaniem odpowiednio obrandowanej mobilnej aplikacji. Z kolei działania employer brandingowe na zewnątrz mogą polegać na gamyfikacji wspartej dedykowanymi aplikacjami – potencjalny przyszły pracownik wykorzystuje swoją wiedzę o naszej firmie, by przechodzić do kolejnych etapów gry, których zwieńczeniem jest zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Tworzenie angażującej fabuły biznesowej jest jednym z trendów 2017, tym bardziej zatem powinno być wykorzystywane przez nowoczesnego pracodawcę. Podczas eventu trafne i przyjemne jest rozdawanie brandowych gadżetów, które utożsamiają z naszą marką. W trakcie eventu skierowanego do obecnych pracowników możemy wręczać im różne prezenty, które będą mogli wykorzystać, promując jednocześnie brand. Podczas eventów skierowanych do potencjalnych kandydatów (targi pracy), możemy zwrócić ich uwagę na naszą markę dzięki wyróżniającym się, praktycznym gadżetom – ekonotesom, świecącym w ciemności brelokom – które przyciągną ich zainteresowanie. Umieszczenie podczas eventu widocznych nośników informacji o naszej marce to kolejne działanie, które mocno wspiera employer branding.

 

Eventy wpływają na fluktuację i rotację pracowników

Trzeba pamiętać, że event to nie tylko imprezy wieczorne. To także konferencje, imprezy integracyjne, pikniki rodzinne i firmowe. W trakcie pikników nie tylko zacieśniamy więzi między pracownikami, ale dbamy także o zapewnienie work – life balance. Zorganizowanie ciekawego pikniku firmowego z angażującymi atrakcjami sprawia, że dajemy rodzinom możliwość spędzenia fajnego czasu razem w czasach, kiedy na nic nie ma czasu ?. Zyskujemy także najmłodszych ambasadorów marki! Zbudowanie szczęśliwego miejsca pracy sprawia, że kultura zaufania przenika organizację na wskroś. Tym samym budujemy zaufanie i transparentność w firmie, które wpływają na fluktuację i rotację pracowników. Dzięki przemyślanym eventom zatrzymujemy najlepszych pracowników w firmie, zmniejszamy ich rotację i koszty związane z kolejnymi rekrutacjami czy szkoleniami.

 

Zasadniczo każda inwestycja wiąże się z kosztami. Z reguły  nie każda przynosi oczekiwane korzyści. W związku z tym każda inwestycja to ryzyko. Jednak w przypadku organizacji eventów skala ryzyka jest ograniczona do minimum. Korzyści, jakie niesie ze sobą organizacja eventu przekraczają o stokroć koszty, jakie się z tym wiążą. A co najważniejsze, organizując eventy zyskujemy zaangażowanie pracowników i rozpoznawalność marki, co w dalszej perspektywie wiąże się z zyskami finansowymi!

Wróć do wpisów
%d bloggers like this: